Pár jó tanács, hogy kevésbé legyen stresszes az esküvőtök szervezése:
I, Esküvőszervező
Ha külföldön éltek, vagy nagyon sokat dolgoztok (ha általában mindig, vagy az esküvő előtti utolsó 1-2 hónapban) vagy nem erősségeteket a szervezés / jó időbeosztás, kérjétek egy profi esküvőszervező segítségét! Manapság már a legtöbb esküvőszervezőnél többféle csomag közül lehet választani, a teljeskörű esküvőszervezéstől kezdve az aznapi koordinációig, így biztosítva Nektek a lehetőséget arra, hogy ezt a szolgáltatást is a saját igényeitekre szabhassátok.
II, Vendéglista
A vendéglistát beszéljétek meg először egymással, de semmiképpen ne felejtsétek el megkérdezni a szüleitek sem. Megeshet, hogy ők olyan rokonokat, barátokat is szeretnének majd meghívni, akikre Ti nem is gondoltatok. És igen, ez a Ti napotok elsősorban, de nekik is nagyon fontos esemény, amit valószínűleg (főleg az örömanyák) már régóta tervezgetnek. Ha a legegyszerűbben szeretnétek összeírni a tökéletes vendéglistát, van számotokra egy nagyon hasznos segítségem: Az esküvői vendéglista tízparancsolata
III, Költségvetés
Készítsetek előre költségvetést. Kérjetek be ajánlatokat, és a közép mezőny árait írjátok be a táblázatotokba. Ezt szorozzátok meg kb 1,1-el és akkor (ha mindenre gondoltatok), nem lesznek a végén nagy meglepetések.
IV, Profi szolgáltatók
Szerződtessetek profi szolgáltatókat. Ne az egyik barátotokat kérjétek meg, hogy koordinálja a Nagy Napot (hacsak nem ez a szakmája), és ne legyen a hobbi-Dj unokatesótok az egész este zene-felelőse, mert ő is csak vendég, és valószínűleg szeretné magát jól érezni. És ha ez nagyon jól sikerül neki, zene nélkül maradhattok…Nem is beszélve arról, hogy ha egy barát vagy ismerős szívességből vállal el valamit, őt nem fogjátok tudni számon kérni. Higgyétek el, tapasztalatból mondom, hogy a legritkább esetben szokott jól elsülni ha nem profik dolgoznak az esküvőn.
V, Apró részletek
Ne vesszetek el az apró részletekben….Ha a 4-es pontot megfogadtátok, és profi szolgáltatókat kértetek fel, akkor higgyétek el nekik, hogy meg tudják oldani maradéktalanul a feladataikat. Ha mindent átbeszéltek velük előre, elmondjátok a kívánságaitokat, és azt is, hogy mit /miket nem szeretnétek aznap látni / tenni / hallani, akkor utána bízzatok meg bennük, különben végig fogjátok stresszelni az egész szervezést, és akár az esküvőtöket is.
VI, A vendégek informálása
Meséljetek a vendégeiteknek minél kevesebbet az esküvő részleteiről. Ha így tesztek, megspóroljátok magatoknak a „hozzáértő” hozzászólásokat, a vicces (de inkább ironikus) megjegyzéseket, a „jó” tanácsokat, és a kritikákat a helyszínnel / dátummal / vendégek számával / dekorációval stb. kapcsolatban. És nem utolsósorban sokkal nagyobb meglepetésben lesz majd a vendégeknek részük, ha csak kevés részletet ismernek előre.
VII, Ragaszkodás az elképzeléseitekhez
Ne ragaszkodjatok minden áron egy-egy ötlethez, elképzeléshez. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ha valami akadályba ütközik, akkor rögtön fel kell adni a megvalósítását, de ha valami tényleg nem megy, vagy csak nagyon drágán / nehezen / erőltetetten lenne megoldható, akkor engedjétek el…higgyétek el, hogy nem éri meg ragaszkodni ezekhez a dolgokhoz. Túl sok energiátokat veszi majd el a kivitelezése, és a végén már csak arra fogtok emlékezni, hogy mennyi nyűg volt vele…
Ha szeretnéd tudni, hogy szerintem hogyan állj neki a szervezésnek, olvasd el az Esküvői határidőnapló I. részét.
Ha megakadtatok a szervezés közben, és jól jönnének egy profi esküvőszervező tanácsai, írj nekem, lépj velem itt kapcsolatba!